lördag 5 maj 2012

Boende

Jag är näästan förvirrad på var jag bor.
För enligt posten bor jag i Purmo från och med imorgon, enligt magistraten bor jag på Tavastgatan till sista maj, enligt ÅA:s personregister bor jag i Purmo och enligt ÖN borde jag bo på Biskopsgatan numera (jag gjorde adressändring tidigare i veckan).
Och så sitter jag med två hyreskontrakt; ett på Biskopsgatan och ett på Tavastgatan (fast det slutar i mitten av maj).

Fast Purmoadressen har hela tiden varit min primäradress, så det är nog där jag hör hemma ;) Det var också en sak som vi österbottningar diskuterade igår, om vi ska flytta tillbaka upp efter studierna eller inte. Jag och Eric var helt överens om att det är bäst att bo på landet, Robin och Johanna trivs bra i stad (fast de är förstås uppväxt i Jeppis respektive Kokkola...)

Jag har sorterat kläder idag och dumpat av ett lass vid Domus och ska nu påbörja packningen och funderingen över vad jag tar hem permanent nu och vad som lämnar kvar till senare i maj.
Och så har jag påbörjat en lista över saker som jag måste ha köpt till mitt nya hem (typ hushållspappershållare, hallmatta, besticklåda...) och som vanligt är Ikea den sida jag kollar på (kan ju också bero på att alla mina möbler är därifrån...)
Åbo (och ja, jag vet att bilden är typ 2 grader sned, jag har rätat upp den men jag orkar inte byta bild nu)
Imorgon får jag åka hem till Purmo!! För ett par dagar, sen ner igen för ett studieplanstillfälle...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...