fredag 11 maj 2012

Åska

För tillfället sitter jag i mörker och skriver ett inlägg, orsaken är att vi har årets första åska! Jag tror jag aldrig har upplevt åska så här tidigt på våren, men jag kände nog i luften idag att det var "åskväder".

Jag satt och såg på Buffy och mitt i allt märker jag att det regnar och en stund senare ser jag att himlen lyser upp och jag tänkte "vaa? åska?! NU?". Men duktig som jag var så drog jag ur sladdarna och har efter den första blixten sett en till. Jag hamnade att börja googla på nya åskmätare eftersom den jag använder har central i Jeppis, så nu sitter jag och granskar den som finns i Salo och den som finns i Björneborg.

Men nu ska jag fortsätta se Buffy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...