fredag 6 april 2012

Våren i Purmo

Jag har kommit till Purmo för ett par dagar sedan.
Här känns våren smått avlägsen eftersom det natten till igår kom ner åtminstone 10 cm snö (men den smälte ganska bra under dagen) och inatt kom det igen ner 10 cm igen. Och det är sjätte april... Meen, nog kommer våren till Purmo också inom en snar framtid ;) (ifjol vid denna tid låg jag på marken och fotade mossa enligt mina bilder)


Jag har hunnit med en hel del under de senaste dagarna. I onsdags skjutsade jag systeryster till Bennäs och när jag for hem hamnade jag att åka och tanka eftersom min bränsletank var så tom att det ekade (typ)... Så det blev lite smått spännande, men till Lillby kom jag och sen fick min bil mera bensin.
Igår var jag och mamma till stan ett varv och trängdes med alla andra som skulle köpa påskgodis och på eftermiddagen storstädade jag mitt rum eftersom jag inte egentligen "flyttstädade" när vi bytte rum i somras på grund av att jag skulle flytta till Åbo någon dag efter.
Igår fick vi även reda på stipendierna som ÅA har. Så de två stipendier jag fick ligger på 200 och 400 euro, så de kommer in på kontot i april-maj typ. Så då ska jag ha meddelat fpa om det och hoppas att de inte tycker att mitt studiestöd behöver sänkas =D

Men nu ska jag städa mitt skrivbord (det städade jag inte igår) och sen leta påskpynt! (och leta efter min påskkanin som brukar stå på skåpet...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

Kultursommar

Sådär några månader senare uppväcktes bloggen från sin vila. Har mången gång tänkt blogga men det har inte blivit av. Mycket har hänt och ha...