tisdag 24 april 2012

TSF:s 45-årsjubileum

I fredags, den 20 april, firade Teologiska Studentföreningen vid Åbo Akademi sin 45-årsdag och vi var ungefär 40 personer som samlats på Svenska Klubben. Största delen var TSF:are och några var representanter för olika föreningar (Studentkåren, Gnosis, Quantum, Stadga, Fides Ostiensis).

Vi som förfestat hos Linda & Julia kom insmygande tjugo minuter efter att vårfesten börjat eftersom vi stått och väntat på taxi i regnet i en halvtimme. Och då kom den taxin från Hallis, det var närmaste lediga!

God mat och många skratt kom under kvällens gång med fina tal, hälsningar och presenter till 45-åringen och kvällen avslutades med Ture Teolog-gala och sist TSF:s nationalsång "Hur kom Mose över stora röda hav?"

Efter det blev det eftersläpp på Prima där TSF bokat in sig så vi hade en speciell avdelning bara för oss :)
Teologerna passade på och dansade som bara vad och de andra besökarna på Prima konstaterade att vi ägde på dansgolvet så de avlägsnade sig ganska snabbt och lämnade dansgolvet (och sånggolvet, alla låtar vi kunde sjöng vi med i). Det var inte många stunder vi satt och vilade i och med att DJ:n spelade så bra musik och vartefter teologerna önskade olika låtar listade han ut vad vi ville höra.
Folk tittade lite extra på oss i och med att vi kom in med långklänning/frack/coctailklänningar.

Suddiga teologer
Hemma var jag som sagt klockan två, men innan jag var i säng var klockan närmare tre i och med att jag hamnade att försöka borsta igenom mitt hår som var fullt av hårspray. (ajj)

På lördagen blev det sillis så jag fick dra på mig min halare och ta mitt trötta huvud (man ska inte gå och sova klockan tre och vakna ofrivilligt klockan åtta...) till TF. Vid TF var det en hel bunt folk och vi hade roligt tillsammans medan vi åt äggröra, piroger, våfflor, sallad och frukt.

1 kommentar:

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...