torsdag 19 april 2012

Torsdag

Idag är det torsdag, vilket betyder att TSF har 45-årsjubileum (vårfest) imorgon!! Yey!
Så imorgon blir det mycket som ska göras, för att ha allt på klart ska jag fixa ett tidsschema åt mig. Jag måste fixa håret, sminka mig, äta och söka efter alla saker som ska med (aka kamera, finskor, pengar, mediciner & cidern till förfesten) och halv fem blir det förfest hos Linda & Julia innan vi traskar iväg till Svenska Klubben. Vi traskar om det inte spiller ner vatten, då tar vi taxi.
Och på lördag blir det Sillis vid TF så då får jag dra på mig halaren! =)

Idag blev det tidig uppstigning eftersom vi hade latintent halv nio. Den vanliga känslan av "usch, jag kan inget" infann sig hos oss alla och vi tyckte att grupptent skulle vara ett bra alternativ (det skulle bli såå mycket bättre vitsord!). Översättningarna gick kanske någotsånär, men grammatiken gick mindre bra... Lite före tio gav jag upp och Sabina och Linda kom ut en stund efteråt. Via TF med filosofianteckningarna åt Marina och sen hemåt med en lättnadskänsla (="förhoppningsvis var det här det sista latin någonsin"!).
Väl hemma gjorde jag inte så mycket förutom att jag satt och på youtube och letade Pleppo =)

På eftermiddagen for jag via bibban för att hämta anteckningarna av Marina och sen in till stan eftersom jag upptäckt i tisdags att mina hudfärgade strumpbyxor hade hål på sig, så jag behövde akut inskaffa nya. Och när jag kom hem prövade jag min frisyr inför morgondagen en gång till, så bara mitt hår, plattången och vädret är samarbetsvilligt blir det nog bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!