torsdag 12 april 2012

Torsdag

Jag är förvirrad.
Dels på grund av att jag är smått sjuk, dels av alla möjliga söndagar som varit och dels av vårt schema. Jag kom tillbaka till Åbo i tisdags på kvällen och igår hade jag filosofiföreläsning mellan tre och fem. Redan det gjorde mig förvirrad (till viss på grund av att det var filosofi), för vi brukar oftast vara lediga på onsdagarna i och med att vi flyttade om filosofin i början av kursen.

Och idag är det torsdag, då brukar jag oftast få helg i och med att vi har haft lediga fredagar (med några få undantag) sen i höstas, men imorgon börjar en ny kurs som Linda och jag bestämde oss för att gå i KH (2sp): "Andar, häxor och besatthet i kyrkohistoriskt ljus". Och nästa vecka finns det en till kurs i KH som verkar intressant, problemet är att det är en tredagarskurs och vi har tent i latin under den andra föreläsningen... Så vi måste höra oss för om vi kan fixa det på något sätt... =D

Jag började känna av en förkylning igår kväll i och med att jag satt och småfrös fast det var 21 grader enligt min väckarklocka och så var jag slut. Men ingen feber som tur är.
Tror ni att jag kunde somna i tid? Nepp, ännu halv tolv låg jag och vände på mig...
Idag mår jag sådär halvbra, mitt huvud är slut och jag är snuvig...
Men det var nog tur att vi endast hade latinföreläsning idag för jag skulle nog inte ha orkat med något mer. Jag hade bestämt att jag skulle börja plugga latin idag, men jag får se hur jag orkar på eftermiddagen, nu tänker jag fixa mat och se Friends! Men först ska jag ner och boka tvättid...
Mitt collage från i somras


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...