måndag 9 april 2012

Skor!

Påsken var lugn och trevlig, vi hade gäster i lördags och efter att vi ätit låg jag och såg BD 1 + extramaterialet =)


Igår på eftermiddagen fick vi besök av två stycken kusiner, en stycken moster och vår lilla kusindotter Minea. Orsaken var att de varit till mommo & moffas på kaffe eftersom en av våra kusiner bor i Stockholm men var hemma under påsken, och det fanns ett paket till Minea här så då kom de här via. Så det var trevligt! =D

Mot kvällssidan for mamma, jag och systeryster för att titta utbudet av skor och kläder vid ett par Purmobor som ska flytta in till stan. Och eftersom deras dotter är liten i klädstorlekarna precis som jag och Cajsa, for vi dit. Jag var överlycklig eftersom jag kom hem med fem par skor. Jag har så små och smala fötter att jag aldrig hittar ballerinaskor eftersom de är för breda vid hälarna, men nu kom jag hem med två par av den sorten!
Så på bilden här till vänster ser ni mina fynd, uppifrån ner: ett par Reebok freestyle classic (orsaken till att de är lite dammiga är att att jag var ute och gå igår kväll), ett par läderstövlar, de ska vi klacka om men annars i perfekt skick. Ett par svarta ballerinor, ett par übersöta prickiga ballerinor och ett par vita Vagabond. Så jag införskaffade fem par skor plus en skjorta för 15 euro! Och skorna är knappt använda så det är ju ännu ett plus!

Och som sagt så var jag och mamma och gick fram och tillbaka till Sisbacka igår kväll så det var skönt!

Idag på förmiddagen tittade jag och Cajsa "Skönheten och Odjuret" eftersom jag är i en Disneyperiod, så vi tittade "Pocahotans" för ett par dagar sedan.
På eftermiddagen brummade jag och Cajsa iväg till mommo & moffas för kaffe och dopp. Mommo satt och berättade om allt hon upplevde under kriget när hon var en lotta.

Nu ska jag fortsätta packa eftersom jag åker tillbaka till Åbo imorgon, men först tror jag att jag ska ut med kameran ett varv!
Nu när jag far ner ska jag ha ner en stycken finklänning och studentmössan eftersom det först blir TSF:s 45-årsjubileum (ni som bläddrade igenom nyaste Kyrkpressen såg kanske annonsen som jag har knåpat ihop (nere i högra hörnet på någon av de första sidorna)) och sen kommer Vappen! Och jag kommer vara i Åbo ända till början av maj eftersom det händer en massa saker hela tiden =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!