lördag 14 april 2012

Pottermore och lördagen

Imorse när jag loggade in på facebook möttes jag av ett trevligt besked från en HP-sida jag gillar; Pottermore har äntligen öppnats upp för alla!

Jag har suttit och väntat på den här dagen i ett par månaders tid, så jag skapade direkt ett konto åt mig =D
Jag har spelat igenom den första boken idag och fascinerats av alla fina illustrationer längs vägen. Jag har varit i Diagon Alley, köpt min trollstav, köpt en uggla, kommit till Hogwarts och sorteringshatten valde att jag skulle bli en Rawenclaw på basen av ett par frågor (inte mig emot, Rawenclaw har så bra utsikt ;)). Och så har jag läst en massa ny och intressant extrafakta om karaktärer osv...
Men jag är urkass på "Potions", jag är mycket bättre på "spells" ;)



Man fick inte välja användarnamnet själv, men det är en bisak! (så om nån råkar vara med på Pottermore kan ni lägga mig som vän; MidnightSnidget8925 och kommentera här åt mig typ =D)

På förmiddagen traskade jag iväg in till stan igen, första stoppet var Suomalainen Kirjakauppa eftersom jag behövde en ny kalender, helst en för hela 2012, men eftersom de hade urkasst urval av de (samma med akademiska) blev det en 2012-13 som börjar redan i maj och går ända till september 2013, så redan det är bättre =D  Därifrån fick även första boken i "the Hunger Games" följa med =D
Nästa stopp blev Supermarket och därifrån kom jag (konstigt nog...) med mat.

Men nu ska jag ta och dricka kaffe och sen försöka läsa lite latin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...