söndag 29 april 2012

Pluggning

Jag sitter inne och försöker plugga filosofi medan solen skiner på utsidan.
För tillfället läser jag om renässansen och det kapitlet är vääldigt tråkigt...
Men efter att jag läst färdigt om renässansen (30 sidor ännu...) så tror jag att jag ska skutta ut med kameran ett varv och granska scillorna som finns utanför ÅA:s huvudbibba, det är ett hav av blåa blommor! Och min kamera har bara fått ligga i väskan den senaste tiden och jag saknar fotandet nåt otroligt, så jag måste ut och rasta den ;)

Igår satt jag också och pluggade filosofi, på förmiddagen var jag in till stan och handlade mat och "skumppa" och cider till vappen! =D
Så imorgon blir det först vappfrukost vid TF, sen är det picnik vid Sibbe (Sibeliusmuséet) men jag måste hem och plugga... Och på kvällen blir det Vårdberget med fem miljoner andra :)

Jag har missat årets översvämning vid Stinasholma, bilden är från (om jag minns rätt...) fjolårets vattenmängder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...