måndag 16 april 2012

Modell

Idag har jag haft en ganska varierad dag...

Jag kom till TF redan till tolv och så kollade jag och Sabina igenom latintexterna och när Linda kom steg vi upp och traskade vi till PT seminarierummet eftersom TSF ordnade gratis loppis idag som start på vårsfestveckan. Två böcker hittade ner i väskan; "Barry Trotter" och "Domedagen gryr".


Vi kollade igenom latinet lite noggrannare och sen gick vi upp till filosofiföreläsningen. Vi var i hörnrummet och det var vääldigt varmt där...

Lite före klockan två (hejsan 40 minuters föreläsning!) smet jag, Sabina, Matilda och Leo ut (vilket gjorde att det blev fyra stycken kvar på föreläsningen...) eftersom vi skulle fotas för TF:s nya sida på abo.fi. Sabina representerar hela TF och vi andra behövdes som bakgrundsmodeller. Så i ungefär fyrtio minuter höll vi på och poserade, först på insidan av vårt gula hus och sen på utsidan. Som tack fick vi endera ett ÅA-nyckelband eller en ÅA-pollett. Jag tog ett nyckelband, så nu hänger mina nycklar på ett rött band =)

Vi fick en paus så jag och Sabina gick och åt glass till hennes (och jag fick inspektera Domus lite bättre - jag och Sabina blir dessutom grannar när jag flyttar dit!) innan vi spurtade iväg tillbaka (fotandet av rättsvetarna gick fortare än de trodde) och så fotades vi med dem. Varför vet vi inte, men vi hade stod där och försökte se ut som att vi stod och pratade med varandra.

När jag kom hem hade jag fått mejl av ÅAS om min bostad på Domus, mina mejl hade tydligen hamnat i deras spamfilter, men en bra sak fick jag veta, jag behöver bara betala det som skiljer Domus och Tavasthem garantiavgifter (aka 20 euro) istället för att först betala in Domus-avgiften och få tillbaka från Tavasthem när jag flyttar, det far mindre pengar i maj då för mig =D

Nepp, nu är klockan kvart över sju och jag måste plugga latin!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!