fredag 27 april 2012

Glädje...

... är att hitta 600 euro extra på kontot! Stipendier i mitt hjärta

Mitt konto har aldrig haft såhär mycket pengar i slutet av en (studie)månad.
Så ikväll har jag gjort anmälan om stipendierna till fpa och på samma gång bestämde jag mig för att ta upp kampen med postens/magistratens flyttanmälan-sida. Jag hatar seriöst den sidan. Allting står såå invecklat! Sist och slutligen (efter lite konsultation med mamma via telefon) gjorde jag bara anmälan till posten eftersom min permanenta adress inte ändrar, bara den tillfälliga.
Orsaken till att jag gjorde flyttanmälan nu är att vi i höstas lade att Åbo-adressen skulle vara i kraft till 31.5. Jag flyttar ju hem waay earlier och dessutom flyttar jag ut från Tavasthem och byter till Domus i mitten av maj så då kan jag ju inte ha kvar den adressen.
Så nu får vi se vad det blir till och om kelas adressuppgifter på mig ändras...

Så från 6.5 bor jag i Purmo på heltid igen!
Det är dagen då jag tar tåget hem (förhoppningsvis, jag ska boka biljett i helgen) med så mycket packning jag kan, för att sen igen åka ner till Åbo på onsdag eftersom TF morraktigt nog har lagt in ett studieplanstillfälle 10.5 och jag måste tala med min egenlärare om mitt biämne...

Och så betalade jag bostadsgarantin till Domus, på hela 20 euro. Kanslisekreteraren på ÅAS sa att det är lika bra att jag bara betalar mellanskillnaden mellan Tavasthems och Domus garantiavgifter istället för att jag ska betala Domus avgift nu (plus 2 hyror, en till T:hem och en till Domus) och få tillbaka Tavasthems i sommar, pengarna är ändå på samma konto och jag får behålla lite av mina stipendier.

Och idag har jag för ovanligheternas skull tillbringat hela dagen i Arken. KH ordnade tillsammans med ÖPU en temadag om "andar, häxor och djävulen" och eftersom vi går KH-kursen med samma innehåll skulle vi dit. En intressant dag med tre föreläsningar av olika art.
Fast vi är inte vana att ha skola 9-15. Vi har inte haft så långa dagar sen i höstas, så den sista föreläsningen var jag smått trött och satt halvt och ritade.

Nu lite filosofi och sen fredagsmys med chips, limsa och någon av de få filmer jag har här =)

1 kommentar:

  1. Åh wow, inte illa att få så mycket i stipendium! :D

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...