fredag 13 april 2012

Fredagen den 13.4.2012

Idag hade som sagt för ovanligheternas skull föreläsning på en fredag (!). Temat passade bra in på dagens datum i och med att det handlade om häxprocesserna i Europa. Vi var sex stycken på kursen varav vi var tre gulisar =D

När jag kom hem var jag halvdöd av min förkylning och sen när jag återuppstod (aka blev hungrig) fixade jag mat åt mig.
På eftermiddagen skuttade jag ner för att sätta igång en tvättmaskin och efter att jag satt igång den andra bestämde jag mig för att gå in till stan eftersom jag kommit på att jag behöver en svart bolero till min vårfestklädsel. Och jag kom fram till att jag inte tycker om Seppälä här i Åbo, jag letade länge men hittade ingen bolero (eller jag hittade en, men de fanns inga vettiga storlekar), vid H&M fanns det ingen heller, fast därifrån kom jag ut med en vanlig kofta eftersom jag har en grå, men har varit i behov av en svart.
Jag bestämde mig för att ge upp, dels för att jag var så förkyld och dels för att jag visste att tvättmaskinen var klar.
Men av impuls bestämde jag mig för att ta ett varv in till Lindex och ganska direkt hittade jag en svart enkel bolero! Så nu är min klädsel fixad, men jag tänker inte lägga upp nån bild ännu, men de som var med på PG:s studentmiddag i våras kanske minns den vit & svarta klänningen jag hade på mig, så då vet ni hur jag typ kommer se ut =D

Hem kom jag i duggregnet och nu sitter jag och väntar på att torktumlaren ska bli klar med sängkläderna som håller på och torkas. Ikväll blir det film, men före det ska jag se om jag orkar få in någon latinsk grammatik i mitt huvud eller så renskriver jag dagens anteckningar, de blev lite råddiga ;)

Imorgon måste jag in till stan igen, jag måste handla (och på lördagar brukar jag vara in till stan och handla) och så måste jag skaffa en (skol)kalender för hela 2012, det är så jobbigt när den jag har slutar i juni/juli... Jag får bara in halva mitt arbetsschema och så behöver jag ha kalender i och med att jag ska ha in mitt andra skede nån gång i sommar (jag har varit duktig och ringt åt Akso, så nu är jag upp på listan!) + att jag klarar mig inte utan kalender... Speciellt inte nu när jag inte har någon väggkalender i mitt rum i Purmo.
Och så MÅSTE jag plugga latin...

Men nu ska jag ta ett varv ner till torktumlaren igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!