onsdag 11 april 2012

Dag 11 - Tre prisvärda tillbehör till kameran

UV-filter
En billig objektivförsäkring som dessutom tar bort UV-strålar. OM man skulle tappa objektivet neråt tar UV:t stöten och går sönder, men det är billigare att köpa ett nytt sånt.
Ligger allt mellan 20-90 euro beroende på märke. (jag har Hamas ~20 euro)

Handlovsrem
Alltså, jag förstår inte hur jag klarade mig utan en sådan före jag fick den till studentpresent! Den stöder handen och gör det dels bekvämare att hålla i kameran längre och "skyddar" så att man inte tappar den.
Priset har jag ingen aning om eftersom jag inte vet varifrån den är =D

Batterigrepp
Ååh, ännu en sak som gör det bekvämare att hålla i kameran! Man behöver inte ha armen i knäppa vinklar om man ska ha stående foton och man har plats för extra batteri (ännu en vettig sak!). Kameran blir tyngre och stabilare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!