tisdag 20 mars 2012

Tisdag

Ikväll bokade jag mina tågbiljetter för mitt påsklov eftersom tågen kommer vara fulla runt den tiden.
tisdagen den 3.4 sätter jag mig på tåget klockan ett och är i Bennäs halv sex. Tisdagen den 10.4 sätter jag mig på tåget kvart över tre och är i Åbo klockan åtta.
Int heilt feil me en vikos pååsklov! (och ja, det där krävde dialekt!)

Idag började jag tidigt med latin. När det var slut traskade jag hem och var hemma någon timme innan det blev dags för orienterande praktikum. Vädret var jättefint och det var varmt och skönt eftersom solen värmde =)
Efter OP hade jag och Linda divinamöte och fixade och tidsinställde ett par inlägg. Eller, det var mest bilder som finns i inläggen ;) Och efter att ha suttit där över en timme och jag bråkat lite med printern traskade vi hem i det molniga vädret.

Nu ska jag hoppa i duschen och sen fixa det sista på OP innan jag dumpar mig i sängen med några friendsavsnitt. Imorgon är det onsdag och jag är som vanligt ledig (= göra relvet, göra etikreferat, läsa filosofi och göra latinläxan)

Min favvislåt för tillfället: Nickelback - Lullaby (youtube har blockerat låten så det blir bara spotifylänk idag)
"So just give it one more try to a lullaby
And turn this up on the radio
If you can hear me now
I'm reaching out
To let you know that you're not alone
And if you can't tell, I'm scared as hell
'Cause I can't get you on the telephone
So just close your eyes
Oh, honey here comes a lullaby
 Your very own lullaby"
Gammal bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...