måndag 5 mars 2012

Tåg, revy, Lyjo och Åbo

Eftersom word uppenbarligen inte klarade av att publicera mitt blogginlägg jag skrev på tåget igår med VR:s slöa internet, så kommer det upp idag istället =)

Söndag 4.3
VR, älskade VR... eller så int.
Den högtalare som finns bakom mig låter som om det är en prasslande mus inuti och den piper med jämna mellanrum. Så någon information har jag inte hört sen jag steg på. At this very moment är vi på väg från Kauhava, där stod vi (enligt mig) jättelänge (okej, under tiden jag har skrivit har vi kommit till Lappo)... Idag sitter jag tyvärr inte i allergikupé som jag annars gör eftersom det här tåget typ är fullt. Eller vagn 1 är full åtminstone.
En hel del har jag hunnit med under min vistelse i Purmo, i fredags på kvällen åkte jag med pappa till Sisbacka och Purmogården. Jag stod där och tittade på revyns början för att sen gå över vägen till Lyjo och så tillbringade jag kvällen där med underbara typer.
I lördags på förmiddagen for jag för att klippa mig, så nu är mitt hår kortare, åtminstone i nacken =) På eftermiddagen körde jag till mommo & moffas för att träffa dem. Kvällen tillbringades vid gården för att se revyn och vara applådcouch som vi har självutnämnt oss till (vi som hör till det schack som är involverad i revyn bakom kulisserna, så sitter längst bak och tittar och påbörjar applåderna om det behövs). Ni som ännu inte sett årets Purmorevy ska skynda på och boka, det är endast ikväll, nästa fredag och lördag kvar! När jag och pappa kom hem satte vi på X-men 1.5 och tittade på den.
Idag har jag varit ute med kameran för att dokumentera vårvintern och rimfrosten. Jag har otroligt lite vinterbilder från denna vinter eftersom jag inte varit i Purmo och i Åbo har jag endera haft en massa skoljobb eller så har det varit svinkallt de dagar som det har varit vackert väder... Och det är så synd att min kamera har hamnat att ligga i väskan =(
Och nu sitter jag på IC 54 påväg söderut mot Tammerfors hos de vanliga dödliga och lyssnar dels på Spotify, dels på den irriterande högtalaren. Så nu kommer jag att hålla koll på klockan och VR:s hemsida för att veta var vi är... W-O-W, högtalaren tystnade! (för en stund) Så nu ska jag snart söka efter min chipspåse och min NT-bok för att fortsätta tentläsningen...
________________________________
Måndag 5.3
Tentläsningen i tåget gick sådär, en del sidor fick jag läst innan vi kom till Tfors. Efter att jag bytt tåg till expresståg (som var fullt med folk, det brukar vara ganska folktomt) så "sov" jag (mp3-spelaren med RyanDan i öronen och ögonen slutna) 45 minuter och resten av resan försökte jag förstå vad analytisk filosofi är från ett trettonsidigt kompendium med en småbarnfamilj snett bakom mig.
Väl tillbaka på Tavastgatan skuttade jag i duschen, fixade mat och dumpade mig i sängen med Friends.

Idag har jag hunnit med en hel del, och mer behöver jag hinna med ännu. Jag började förmiddagen med att bli smått lycklig över att tvättstugan var ledig, så jag tvättade två maskiner, så de kläderna väntar på att få hoppa in i klädskåpet. Jag var även och handlade i det vackra (men kalla) vädret.

Jag hann även med att skicka ett morrande mejl till ÖT:s kundsupport eftersom min e-tidning hade vissa brister idag; 3/4 av en sida var vit och namnsdagarna var försvunna. Dessutom har jag inte fått mina 30 gratistidningar som jag skulle få när jag påbörjade min prenumeration. Hittills har jag bara fått ett svarsmejl där de meddelade att de vidarebefordrade det med mina tidningar till prenumerationsavdelningen...

Klockan ett blev det dags för filosofi och efter det var det etik och presentation av grupparbetena som stod på tur. 

Nu ska jag städa upp i mitt rum (aka, plocka in de nytvättade kläderna och packa upp. Efteråt blir det att försöka fixa latinläxan och så blir det att plugga NT resten av kvällen...

En tråkig sak som har hänt i Purmo är att vårt kyrkhem har fått vattenläcka, hela golvet är typ upprivet så det stängs för ett halvår åtminstone... Så nu blir det smått problematiskt med alla tillställningar, men nog ska det väl ordna sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!