onsdag 28 mars 2012

Sykväll och etik


(Det här inlägget skrev för ett par timmar sedan, men så kraschade ÅA:s nät och låg nere två timmar, så jag publicerar det nu)

Ååh, äntligen börjar min huvudvärk släppa! Jag har suttit och läst och skrivit etikreferat hela dagen, så mina stackars ögonmuskler har fått ta lite stryk (och det blev ju inte bättre av att jag glömde äta lunch en vettig tid, så den blev äten halv tre...)

Igår skulle det ha blivit en smått stressig dag om jag skulle ha följt schemat eftersom vi hade latin från morgonen, sista OP-föreläsningen klockan ett och på kvällen skulle vi sy halarmärken. Så efter latinet bestämde jag mig att skippa OP och istället fokusera på etikreferatet för att slippa stressa på eftermiddagen.
Det blev inte så mycket etik gjord ändå, jag hade blivit tillfrågad av styrelsen att fixa en annons till Kyrkpressen inför TSF:s 45-års jubileum och det var ganska bråttom med den. Och det var mycket roligare än att läsa etik!

.... och nu, 18.50, dog mitt internet av någon oförklarlig anledning, både den trådlösa och det fasta anslutningen. Vad jag vet om ska vi inte ha något avbrott idag? Suck, nåja det återuppstår väl om en tid (typ om någon timme)!

Bara för att visa hur mycket mail jag och styrelsens infoansvarige har skickat fram och tillbaka de senaste dagarna =D Först var det om jubileumsmärket som jag skulle fixa till lite och den nya halarlogon behövde förstoras, men de bilagorna hade inte kommit med då det mailet blivit vidarebefordrat, så det tog ett par mail innan de kom, och senast är det annonstexten som vi spånade på så de versionerna har blivit skickade hit och dit. Så jag har lekt i photoshop de senaste dagarna och det var inte precis krävande saker jag gjorde, så det var bara roligt =)


Nåja, tillbaka till gårdagen!

 En sex-tiden på kvällen drog jag på mig halaren (det är ju enklaste sättet att förflytta en halare, plus att jag hamnade att gå via Siwa efter något knytkalasaktigt), tog de tre halarmärkena som inte var fastsydda plus sygrejer och gick till TF.
Efter en stund var mysrummet fullt med teologer med halarmärken och halare och vi sydde, bannades över sytråden och skrattade om vartannat. Vissa av oss satte fast märkena med den traditionella metoden (nål och tråd) medan andra (och det ledde till att ett nytt (?) fastsättningsätt uppkom) stiftade fast dem med en stiftare (hur länge det håller är ju en annan sak). Dessutom hade alla olika tekniker med att sy fast dem och olika knep för att få knutarna att hållas bäst.
 Ett halarmärke rikare blev jag eftersom jag (och de andra gulisarna) införskaffade TSF:s märke. I höstas på gulisakademin hade märkena inte kommit, så då hade de bara pinsar att erbjuda (en sån har jag också!).

Så nu sitter det fast nio stycken märken på halaren och åtminstone två till kommer i vår (Jubileumsmärket och halarmärket vi gjort som minne av Jonne) och så skulle jag behöva införskaffa bokstäver nångång, jag har till och med sparat en del av byxbenet bara för mitt namns skull (men jag fasar redan för att sy fast dem) =D

Lite efter tio var jag hemma igen eftersom jag inte orkade fortsätta på jatko, det tar på krafterna att sy märken! Och så skulle jag upp tidigt idag hade jag planerat...
Några gulisar igår kväll

TSF:s märke på hjärtat ovanför båten!
Jisses vad jag gillar parenteser i det här inlägget!

Och i helgen får jag fint besök av Stina! =D
Och på tisdag klockan tio får jag påsklov! Så då åker jag hem med 13.05-tåget och är hemma en hel vecka!

Men snälla nån, nu har vi varit utan internet en halvtimme! När jag var klar med etiken (och det här inlägget) skulle jag ju faktiskt ta och läsa bloggar eftersom jag inte gjort det idag!
Suck.

1 kommentar:

  1. Jag kan intyga att det är väldigt jobbigt att sy fast sitt namn. Jag har precis fått det gjort och mina fingrar är väldigt sjuka. Jag har ju dessutom ett väldigt kort namn och ändå tog det en halv evighet att få sytt fast bokstäverna.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!