onsdag 21 mars 2012

Onsdag

Idag har jag som sagt varit ledig, eller "tid för studier" om man ska vara exakt.
Jag har gjort (försökt göra) latinläxan och flummat ihop ett inlägg till relvet-diskussionsuppgiften. Och så har jag gått upp och ner några gånger eftersom jag har tvättat tre maskiner idag.
Jag var även upp till Kårens kansli med en bostadsansökan. Det skulle nämligen vara jättenice med en egen lägenhet till hösten, men det är så mycket pengar som ska i hyran, så istället satte jag in ansökan till Domus. Så nu är det bara att vänta och se hur lång väntelistan är =) (dessutom bor Sabina på Domus och kommer jag dit ska vi ha O'boykvällar ;) )

Och egentligen ville jag ut i solen.
Min underhållning när jag har haft paus har varit att spionera på typen som klättrade i träden här utanför idag igen. Det finns nämligen några STORA träd framför huset och de har kapat av kvistar idag. Så det borde finnas en fin påskbrasa här nedanför ;)
Ett tag funderade jag hårt på att vandra till Puhakka efter kladdkaka (mest för att få vara ute en stund), men med tanke på att det föll ner kvistar nu som då och tvättmaskinen skulle strax bli klar, orkade jag inte.
Och idag upptäckte jag att ännu en av mina nyckelpigshusdjur i mitt fönster har avlidit...

Men nu ska jag traska iväg och fixa mat och läsa "Sofies värld" under tiden och försöka pränta in lite filosofer!

1 kommentar:

Tack för din kommentar!