måndag 26 mars 2012

Mysteriet på Greveholm 2

Hmm... 
En av de sidor jag gillar på fb är "Mysteriet på Greveholm" och ikväll såg jag att de hade lagt upp en länk till youtube. Orsaken är att 2012:s julkalender kommer att vara en uppföljare till Mysteriet på Greveholm som alltså gick år 1996.
Det är samma manusförfattare och samma skådisar som spelar spökena, men familjen är ny och ett nytt mysterium. Det kommer kanske äntligen en julkalender som är vettig, de senaste tio åren har det varit urkassa kalendrar (HÄR finns en lista på alla).
Det här kommer endera vara en av de bättre julkalendrarna, eller en urkass. men bara för att det är "Mysteriet på Greveholm" skulle man ju nästan vara tvungen att ge den en chans fast man är 20 år ;)
"Malmö-tv har fått ansvaret för att göra 2012 års julkalender och Sydsvenskan kan avslöja att det blir en uppföljare till succén ”Mysteriet på Greveholm” som sändes för femton år sedan."
OBSERVERA: Artikeln på Sydsvenskan publicerades för ett år sedan, så efter det har mycket blivit bestämt.


Vad tror ni som sett (och växt upp) med SVT:s bra julkalendrar (aka typ 90-tal)?

3 kommentarer:

  1. Det här ser jag verkligen fram emot! :D Mysteriet på Greveholm (och Sunes Jul) är ju världshistoriens bästa julkalender.

    sv: Det var till och med den engelska versionen som jag försökte mig på. Men visst, jag ska absolut ge den en andra chans! :) Jag har lite svårt med att lämna böcker halvlästa dessutom, jag måste läsa klart dem varesig jag gillar dem eller inte.
    Heh, det var ju verkligen lite sent. De flesta av er har ju inte kunnat använda halarna alls det här första året då! Så trist egentligen.

    SvaraRadera
  2. SVAR: Hördu, de kan nog bra vara. Cyklar ti skolan varje dag nuförtiden. Å igår börja ja halv nio så de sku pass riktit bra ;D Såg it alls dej jag :(

    SvaraRadera
  3. MYSTERIET PÅ GREVEHOLM <3 <3 den e som fortfarande min favorit! Har den t.o.m som dataspel men den funkar int nå mera :(
    Men liksom yeeee :D

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...