söndag 25 mars 2012

Kattar och helg

Alltså jag tycker jag spammar min blogg med videor, den här helgen har jag lagt upp tre (!) videor och nu kommer en till. Fast den här hade jag planerat att lägga tidigare när mamma skickade den åt mig, men det glömdes bort =)



Jag har inte gjort några stora underverk den här helgen; läst etik, skrivit lite etikreferat, läst relvet, gjort relvetuppgiften, haft roligt åt Jon Cozarts videor och imorse (förmiddags) satt jag med tårar i ögonen när jag först tittade på en video från sista dagen som de filmade HP och sen på Emmas, Ruperts, Daniels och JKRowlings "farväl"tal från HP7p2 premiären.

Igår kväll när jag hittade trailern till "the Host" hade jag en glädjedans när jag var på väg till köket efter min dipp =D Och så satt jag och tittade på den typ fem gånger och kom fram till att efter att jag läst ut de två "House of Night"-böcker jag har som är olästa (okej, 1½) så ska jag läsa "the Host". "Breaking Dawn" kommer ju ut i november, så tills dess kanske jag skulle behöva läsa boken ännu en gång ;)
Men för tillfället finns det inte så mycket tid för skönlitterär läsning. Men snart är relvet-kursen slut och bara jag får klart mitt etikreferat (som ska vara in 1.4) så är det bara filosofi och latin (och en kh-kurs i slutet av april-början av maj) som tar upp mycket tid.
I filosofi får vi läsa vad vi vill bara vi lär oss det vi ska kunna till tenten, så en stor del av oss läser "Sofies värld". Och eftersom jag har läst den ett par gånger förut, tar det inte upp så mycket tid!

Och så har jag förstås ställt om klockorna idag och varit (och är) smått förvirrad eftersom korridorklockan (och köksklockan också tror jag...) inte blivit omställda ännu =)

Men, nu ska jag fixa mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!