torsdag 1 mars 2012

IC2

För tillfället sitter jag på IC2-tåget påväg mot Tammerfors, jag gillar IC2-tåg och deras internet ♥

Imorse gick jag som sagt först med rinkkan till TF i halkan för att sen styra stegen mot Arken och latin. När det var över blev det dags för NT, jag, Sabina och Linda hade vår presentation om 1. Petrusbrevet och så gick vi igenom alla andra brev och Uppenbarelseboken. Men som vanligt satt jag och pluggade NT:s centrala innehåll (vi har ju för allt i världen tent nästa vecka!), färgkoordinerade alla instuderingsfrågor till texterna i NT (alltså, en färg för var bok; rosa-matteus, röd-galaterbrevet...) och så antecknade jag lite emellanåt också.
Det regnade när vi kom ut och skulle gå till tågstationen, så vi blev halvt blöta...

Igår hade vi bara etikföreläsning, efter det gjorde vi vår powerpoint till idag, bråkade med printern och när jag kom hem packade jag och gjorde latinläxan.

Det lär ju troligtvis inte komma någon uppdatering under den tid jag är i Purmo (som vanligt), men på lördag ska jag till frissan och på kvällen blir det revyn ännu en gång.

Nepp, nu ska jag drapera jackan runt mig (det drar kallt) och börja läsa NT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!