torsdag 29 mars 2012

Gummistövlar och torsdag

Nu får det regna så mycket det vill, för nu har jag införskaffat gummistövlar!
Först var jag in till centrum och granskade Anttilas utbud, med det var ganska dåligt så istället handlade jag mat, sen hem för att dumpa det och ta mp3-spelaren för att gå till Citymarket i Kuppis. Där hade de en massa gratisprover överallt så det var stockningar överallt, men jag kom ändå igenom relativt smärtfritt =)

Annars har jag inte gjort så mycket idag, vi hade latin på morgonen, vi satt och översatte Confessio Augustana under den lektionen. Efter det for jag och Linda till TF för att lämna in etikreferatet och sen hemåt.

Gårdagens internetlöshet orsakades av att det var strömavbrott i centrum, vilket ledde till att en av UPSarna i ASA stängde av sig, brandväggen kraschade och några servrar fick problem. Abo-mailen såg knasig ut en tur när vi hade fått tillbaka nätet och i TF var datorerna knäppa (eftersom de hade stängts av så snabbt igår när strömmen for) när vi kom dit idag. Fast våra problem var inte så stora i jämförelse med ÅU:s, deras hemsida kraschade och tekniken också, vilket ledde till att dagens ÅU-tidning blev bara åtta sidor lång. Ännu idag är det teknikproblem så de lever i spänning, och nu ser jag att ÅU:s hemsida ligger nere igen... (Och det här vet jag eftersom jag gillar ÅU på fb) 

Nepp, nu ska jag ta kaffe!

Denhär hittade jag på fb och tycker den är ganska kul =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...