onsdag 14 mars 2012

At the train

Nu är jag på väg hem!

Jag har nyss skrivit ett brev till mitt framtida jag som kommer till min e-post om precis ett år. Det ska bli intressant att se om jag blir förvånad om ett år ;)

Igår när jag gick till domkyrkan för att möta upp några andra gulisar för att tillsammans gå till Katedralskolan höll jag på att blåsa bort, det blåste så hårt!
Vi var till Katedralskolan eftersom vi hade orienterande praktikum och vi skulle lyssna på hur det är att vara religionslärare. Och eftersom Katedralskolan är så nära TF, brukar de gå till och lyssna.


På kvällen packade jag och mitt i allt dog vårt internet. Både det fasta och det trådlösa! Jag satt och tittade på friends istället (eftersom mitt packande var klart) och sen när jag skulle börja ställa mig och sova hade nätet återuppstått.
I skrivande stund vet jag inte varför det dog, vi har inte fått något mejl och datacentralen har inte heller skrivit något... Men när jag granskade ÅA:s sida upptäckte jag att de tydligen ska ha fixat något med uppdateringen igen, så på måndag blir vi internetlösa för någon timme...
Jag hann även bråka med printern och diverse redigeringsprogram. Jag höll nämligen på och fixade ett födelsedagskort åt fröken Stina som fyller 20 på lördag, och printern och jag hade olika åsikter om hur det skulle skrivas ut. Men efter att jag tog in den i PS och granskade de avancerade printerinställningarna därifrån fick jag ut det som jag ville! Så nu behöver jag bara in till stan efter lite smågrejs så är det kortet fixat!

Men nu ska jag ta och dra på mig jackan eftersom det är svinkallt här och börja läsa etik! (ooh, den jag delar kupé med pratar svenska!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!