måndag 12 mars 2012

12.3.2012 i Åbo

Idag när jag gick till skolan såg det ut såhär:
(eftersom jag bara hade telefonen är bildkvaliteten lite urkass)


Det var så skönt att gå till skolan i dagens väder, +6 grader och sol.
Det kändes så fel att ta på sig vinterskorna och vinterjackan. Men vinterskorna behövs ännu; det är svinhalt på de ställen där inte solen lyser och så är det en massa vattenpölar överallt.


Relvetuppgiften gick ganska enkelt att skriva igår, vi hade flera ämnen att välja mellan så jag valde att skriva om "migration och religion". Ännu har resultaten inte kommit, men de borde komma idag eller imorgon.
Idag har vi haft filosofiföreläsning och efter den hade jag och Linda divina-möte och fixade ett Summa Theologicae*-inlägg.
Efter det for jag och handlade mat och lite proviant inför min hemfärd på onsdag.
Ikväll blir det att göra latinläxan och börja packa.
Och mitt skrivbord är i behov att städas...

* Summa Theologicae är ett papper som finns uppsatt i mysrummet där allt knäppt och roligt skrivs upp. Och vartefter kommer de citaten upp i divinan.

1 kommentar:

  1. Haha, jag skrev också om Migration och religion :D

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!

Kultursommar

Sådär några månader senare uppväcktes bloggen från sin vila. Har mången gång tänkt blogga men det har inte blivit av. Mycket har hänt och ha...