tisdag 7 februari 2012

Tisdag den 7.2.2012

Efter mitt inlägg igår så traskade jag iväg till skolan på eftermiddagen för att ha etikföreläsning. Vi diskuterade filmen vi såg gången före och ännu en gång var vi väldigt tysta. Vi är en väldigt ofrågvis grupp. I alla kurser blir det en tystnad när det är meningen att vi ska fråga frågor eller svara med egna funderingar xD

När vi slutade gick jag och Linda med till Sabinas eftersom hon skulle hämta sina pengar och så gick vi och handlade.
Och när jag kom hem blev det att börja plugga latinord. Meen, som vanligt då jag ska plugga inför förhör/tent så börjar jag städa. Igår var det skrivbordet som blev uppstädat...

Idag började vi dagen med ordförhör i latin, det gick helt bra tror jag! Sen fortsatte vi med passiv och textöversättning....
När det var avklarat blev det en tur till ASA-bibban för att låna relvet-boken eftersom vi inte tycker om e-böcker. Så efter lite vandrande och sökande bland hyllorna och via datorn hittade vi den.

Efter det hem några timmar och så tillbaka till TF för att ha orienterande praktikum med Borgå stifts/domkapitlets stiftsekreterare som dagens berättare.
Orienterande praktikum är en kurs som är obligatorisk på fria och allmänna linjen och valbar på ämneslärarlinjen och då kommer en massa teologer i olika yrken och berättar. Så de föregående veckorna har en omsorgspräst från Kårkulla och en producent på Yle/FST varit och berättat.

Innan föreläsningen började satt vi som vanligt i mysrummet och några av de äldre TF:arna hade väldigt roliga diskussioner som slutade med många skratt. Och ännu några citat blev uppskriva på "Summa theologicae"-lappen. Det är en lapp som finns i mysrummet där det blir uppskrivet allt knasigt och roligt som sägs och så lägger vi upp det i divinan =D

Vi slutade tidigare och när jag kom hem gjorde jag den slutliga versionen på halarmärket jag har klurat på i helgen, så om inte gulisfolket har några invändningar så ska jag mejla iväg det till en av gulisarna som är med i TSF:s styrelse och så tas det upp på det inkommande styrelsemötet och förhoppningsvis godkänns det och blir beställt!

Idag ska jag påbörja min packning för att inte behöva stressa med det imorgon kväll och så tror jag att jag ska städa hyllan med mina tröjor, den ser ut som ett berg av olika färger... Och religionsfilosofikapitlet ska genomläsas...

Imorse var det förresten en ekorre som skuttade bredvid mig en del av vägen till Arken =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!