onsdag 1 februari 2012

Sol och köld

För tillfället visar väderstationen som ÅA har att det är så här kallt. Så kallt har vi inte haft det i Åbo än i år. Jag kommer frysa näsan av mig när jag ska iväg till skolan!

Ni borde ju minnas mina tvättmaskinsproblem? De är i alla fall uppklarade nu! Jag ringde åt mamma i måndags och beklagade mig och för att höra om min anslutning hade servicenummer spärrade. Pappa var säker på att de inte var det men han kollade upp det igår. Vi bytte till DNA från Sonera för ett par år sedan och då hade de råddat, så servicenummer var spärrade på min nummer istället för på Cajsas... Så det blev uppklarat och jag fick tvätta igår kväll! Det var även relativt enkelt att betala, fast nuförtiden betalar vi 1,57 euro/tvätt istället för 1 euro/tvätt som förut. Och jag älskar känslan av att ta ut varma och torra kläder ur torktumlaren, de är så mysiga och man vill kura ihop sig under dem! =D

Jag saknar min kamera.
Jag skulle behöva ut på en ordentlig fotorunda, men den tiden finns inte för tillfället =( Igår när jag fotade till tisdagstemat så skulle jag ha kunnat hålla på hur länge som helst och hitta en massa saker att fota här inne, men det andra batteriet dog och skolböckerna kallade på mig. Men nu är snart båda batterierna fulladdade igen och jag hoppas på tid och vackert väder (och inte -30) när jag åker hem till Purmo nästa veckas helg!

Nu lite skoljobb innan jag ska fixa mat och traska till skolan i solskenet och kölden!(Jag håller förresten på och ordnar upp mina etiketter, så en del kan vara osynliga och en del inlägg kan ha lite konstiga etiketter ännu)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...