söndag 5 februari 2012

Runebergsdagen

Idag har det varit en solig och snöig dag omvartannat.
Jag har sett en massa människor som har varit ute och gå längs ån och jag funderade att gå ut ett varv men kom fram till att det inte blir nåt på grund av skoljobb. Och tjugo minuter senare snöade det för fullt, så det var enklast att stanna inne ;)

Men jag har fått gjort en hel del idag, jag har skrivit alla de femtisjumiljoner teologiska ord på latin (ja, de är så många, det blev 4½ dataskriva sidor) som vi ska kunna på tisdag när vi har ordprov. Jag har lämnat in relvet-uppgiften och fortsatt på några föreläsningsdagböcker i etik då jag har kommit på nya saker.

Tågbiljetterna för min hemresa på torsdag är bokade och utprintade.
Så nu redan funderar jag över hur irriterad jag kommer vara på VR... Förhoppningsvis är det varmare och förhoppningsvis inget snöfall (VR gillar inte sånt har jag märkt). Bara för skojs skull så har jag hållit koll på trafikmeddelandena från VR de senaste kalla dagarna. Och när det ser ut såhär så gillar jag inte VR... (klicka)
När jag granskade tågen i realtid så var det ofta "väderförhålladen", "väntan på lok/vagnar", "tekniska fel" o sånt som gjorde att de var sena. Och pendolinotågen är jättekänsliga för köld, så en dag var ett av dem 2h försenat... T.ex. Vasabladets ledare som till och med ÅU uppmärksammade visar hur älskvärt VR är...


Meen, det var egentligen inte VR som mitt inlägg skulle handla om! =D
Ooh, nu kom jag på att jag får studiestöd imorgon! ♥ Det är bra, för jag betalade min hyra i fredags och betalade tågbiljetter idag, så mitt konto vill ha mera pengar =)

Igår kväll såg jag "Sherlock Holmes" med en chipspåse och en cider. Problemet med att jag ser film själv och på datorn (speciellt när det är en film jag inte sett på länge) är att jag måste pausa hela tiden för att kolla upp någon på imdb bara för att jag inte kan komma på var den personen har varit med! Så det tog nästan 2½ timme att se den två timmar långa filmen =)

... Och nu har vi ett väldigt tätt snöfall här i Åbo!

Men nu ska jag ta min fjärde "House of Night"-bok och fixa mat, sen skutta i duschen och efter det blir det att kolla Ally som vanligt och hålla halvkoll på ÖT om valet och det som händer på Citymarkets parkering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!