torsdag 23 februari 2012

Omväxling

Alltså det man kan säga om den här vintern/vädret i Åbo är att det är väldigt omväxlande.
Imorse när jag kom ut, lite halvt stressad eftersom jag sovit 40 minuter extra i misstag, så regnade (!) det, var plusgrader och svinhalt. Och eftersom det är Åbo så var det en massa stora och djupa vattenpölar överallt pga kullerstenarna och sånt. Det är dessutom snökaos här för de har inte skottat bort snön runt domkyrkan från när det snöade i förrgår(typ?), så det var i princip som att gå i X cm vatten (tur att jag har bra skor!) när jag skulle gå över framför domkyrkan på väg till Arken.
Och en stund efter att jag kom hem så blev det solsken och nästan blå himmel....
Ett mycket konstigt väder helt enkelt!

Ett inlägg om fastlaskiainen är på väg, jag har inte orkat flytta bilderna ännu. Jag gissar att det kommer upp imorgon typ. Men vi hade väldigt roligt!

I måndags var vi som sagt lediga så jag satt och försökte plugga latin hela dagen och i tisdags skrev vi latintent som vi fick ut idag, och jag blev godkänd! I och för sig en etta, men jag är så nöjd att jag inte behöver på omtent! =D
Efter latinet i tisdags blev det att gå hem någon timme, packa om väskan eftersom jag skulle ha skolgrejs plus systemkameran, dra på sig halaren och så iväg till TF för att ha orienterande praktikum och efter det iväg till Vårdberget. Men, mera om det i fastlaskianen-inlägget!

Igår var vi lediga igen, jag försökte läsa vårt etikkapitel till grupparbetet men det gick inte så bra eftersom det är en finsk bok...
Vi hade diskmedelskris i köket så jag halkade iväg upp till siwa efter mera diskmedel. Förresten, några diskborstar har återuppstått!

Idag hade vi latin från morgonen och efter det halkade vi iväg till TF för att ha NT. Jag och Linda satt och pluggade in vad Paulus tretton brev heter och jag satt och försökte minnas NT-ramsan från lågstadiet (jag kom nästan på den), så åtminstone för tillfället kan jag alla Pauli brev!

Sen for jag hem och åt och så tillbaka till TF eftersom jag och Marina hade bestämt möte för att fundera över föreläsningsdagboken i etik som ska vara in på måndag, vi har nämligen inte gjort den klart...

Så nu ska jag försöka fixa den lite mera färdigt och sen tror jag faktiskt att jag ska ta och spela sims, jag har nog en hel del skolarbete, men jag är ju ledig imorgon ;)

...och nu har det blivit mulet igen...


Ni får ingen bild idag, jag har inga nya och jag är osäker på vilken storlek de äldre som är sparade här har. Jag har ju nämligen nästan gått över gränsen för bilduppladdningen här så nuförtiden minskar jag alla bilder ganska rejält, men de gamla har jag inte orkat ändra ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!