söndag 19 februari 2012

Mystiskt

Hejsan hoppsan!

Egentligen har jag inte tid att skriva blogg, men jag tänker göra det ändå för annars dröjer det till tisdag kväll innan jag har tid att ta det lugnt. Jag har nämligen hiskeligt mycket skoljobb för tillfället.
Idag har jag suttit med relvet hela dagen och skulle behöva hinna göra en föreläsningsdagbok till orienterande praktikum ännu ikväll. Imorgon skulle vi ha påbörjat kursen i filosofi men eftersom vår föreläsare är bortrest har vi ledigt både måndag och onsdag tid för självstudier både måndag och onsdag (som det egentligen heter).
Så imorgon måste jag plugga latin hela dagen eftersom vi har deltent på tisdagmorgon. Och det sista halarmärket behöver sys fast eftersom det är Fastlaskiainen på tisdag och jag då skulle kunna inviga min halare. 4/5 halarmärken blev fastsydda i helgen (och det är jobbigt att sy fast dem!).

Igår på förmiddagen hjälpte jag Johanna (min korridorkompis) med tvätten, hon bröt nämligen foten den här veckan. Men nu har hon åkt hemhem eftersom vårt hus och Åbo inte riktigt är det enklaste att ha kryckor i (speciellt inte på vintern).
Sen gick jag med Carro till tågstationen och efter det handlade jag. På eftermiddagen bytte jag sängkläder och tvättade.
Kvällen tillbringades med chips och limsa framför "Fantomen på Operan" (en av mina favvisfilmer ♥)

Nu ska jag förklara rubriken på detta inlägg.
Igår (och kanske imorse, jag vet inte) hade vi åtminstone 10 diskborstar som hängde ovanför diskhon. Ikväll när jag kom in och skulle diska och laga mat möttes jag av den chockerande synen att det endast hängde två (2) diskborstar. Jag och en annan femma som också var i köket kollade roskisen (inga diskborstar där) och alla lådor och skåp utan resultat.
Diskborstarna (haha, jag lyckades skriva diskoborstar till först) är försvunna.
Endera är det någon här som tycker om diskborstar jättemycket (utom de två ensamma stackarna) eller någon som inte gillar dem... Vi bor ju dessutom över femton personer här på femman.
Mystiskt.
To be (kanske) continued!
Må resten av diskborstarna vila i frid.
Dags för duschen, sen föreläsningsdagbok och så Friends efter det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

Kultursommar

Sådär några månader senare uppväcktes bloggen från sin vila. Har mången gång tänkt blogga men det har inte blivit av. Mycket har hänt och ha...