torsdag 2 februari 2012

K-k-kaallt!

Imorse när jag steg upp och kollade vädret på ÅA:s väderstation fick jag en smärre chock, orsaken var att vindens kylfaktor visade -29,4 grader. Och resten av dagen har kölden hållit i sig, så vi har frusit ihjäl varje gång vi varit ute...

När jag kom till Arken imorse för att ha latin var jag halvt stelfrusen, eller mitt ansikte var det. I Arken var det för en gångs skull relativt varmt, det brukar alltid vara kallt där... Efter den förvirrande lektionen (vi håller på med passiv) och våra diskussioner om kölden vandrade vi iväg till TF för att ha NT. Den lektionen satt jag delvist på facebook, delvist satt och diskuterade ett halarmärke vi ska göra med Marina & Sabbe och delvist satt och ritade. Okej, jag lyssnade nog också,  =D

Sen förberedde vi oss mentalt att gå ut i kölden igen och gick snabbt in till Gado där det för en gångs skull inte var nån kö så vi fick mat direkt =) Efter den skrattfyllda lunchen gick vi tillbaka till TF och slog oss ner i det tomma mysrummet och satt där tills vi traskade upp för att ha etik. Vi såg på en film, Amish Grace eftersom vår föreläsare var borta idag. Filmen bygger på en sann händelse och var riktigt bra.


När den var slut var även vår skoldag slut och jag traskade iväg för att handla och när jag kom hem satte jag mig ner med en kaffekopp, jaffakex och med Photoshop framför mig eftersom jag anmält mig som frivillig som "mall"ritare till halarmärket. Och efter en stund var fyra lite olika maller fixade. Ni får se hur det blev efter att vi bestämt oss och vi fått dem i handen. När vi började planera det i höstas så sa styrelsen att de kan fixa det bara vi gör upp hur det ska se ut!

Nu ska jag påbörja skolarbetet igen och försöka få några hundra ord till på relvet-uppgiften. Imorgon är jag ledig som vanlig och då blir det pluggande och på kvällen fortsättning på vårt HP-maraton! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

Kultursommar

Sådär några månader senare uppväcktes bloggen från sin vila. Har mången gång tänkt blogga men det har inte blivit av. Mycket har hänt och ha...