tisdag 28 februari 2012

Hejsan hoppsan!

Nu har hela helgen gått utan någon uppdatering =)

Men i lördags på kvällen hade vi som sagt Harry Potter-kväll med den sjätte filmen, de två sista blir beskådade nästa veckas lördag. Som vanligt en kväll fylld med skratt och gott att äta! På förmiddagen hade jag varit in till stan för att handla, på eftermiddagen fick jag ta ett akutbesök till först Clas Ohlson och sedan Anttila eftersom den svarta färgen i printern tog slut. Jag trodde att jag hade en svart patron kvar, men det var en gul... Men tror ni att CO eller Anttila hade den färgnummer jag skulle ha? Nepp, de hade alla andra nummer av epsons svarta, men inte den som ska vara till min printer... Så nu får pappa köpa en ny multipack (fast det blir ju billigare för mig den vägen ;) )

I söndags städade jag och gjorde relvet. På eftermiddagen gick jag till tågstationen och hämtade upp mamma och Cajsa som kom och hälsade på. På kvällen blev det Rosso och sen gick jag och Cajsa till mitt eftersom hon skulle sova här.

Igår var jag först med mamma och Cajsa i stan och sen for jag till skolan för att påbörja kursen i filosofi för att sedan fortsätta med etikföreläsning. När de var klara hade jag rundtur i TF för mamma och Cajsa och så printade jag ut en bunt papper. Efteråt tog vi en rundvandring i domkyrkan (och domkyrkomuseet) för Cajsas skull. På kvällen blev det hotellmiddag och strax efter halv nio kom jag hem.

Idag hade jag tidig uppstigning eftersom det var latinmorgon. Jag blev en snögubbe på väg till Arken eftersom det snöade som bara vad. Efter den lektionen blev det ett varv via ASA för att låna filosofiboken och en latinsk grammatikbok. Sen ett varv till affären efter mat och ätbart till torsdagens tågresa.
Klockan ett var jag vid TF för att ha orienterande praktikum och efter det gjorde vi vårt grupparbete i etik. Så jag kom hem lite före klockan sex ikväll.

Nu ska jag läsa inför NT-grupparbetet och sen ska jag småfundera på min packning inför min hemfärd =)

1 kommentar:

  1. E du på väg heim till helgen? :D Vi sku ju kunna träffas ett varv då! :D

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!