tisdag 14 februari 2012

Förkylning och revy

Nu ska jag ta ett låångt och ordentligt inlägg om vad jag hittat på under min bloggtystnad =)

Torsdagen
Efter våra tre föreläsningar gick jag och Sabina till tågstationen och efter en stund av väntande hoppade vi på expresståget till Tammerfors.
När vi kom till Tammerfors traskade vi till spår två bara för att upptäcka att det inte var vårt tåg som var på infoskärmen. När vi kom ner igen för att kolla tågtavlorna upptäckte vi att vårt tåg var sent och så även de två pendolinon som skulle från spår två före vårt tåg.
Efter att ha stått mitt inne i stationen med tvåhundrafemtiomiljoner andra hittade vi sittplatser. Efter ungefär en halvtimmes väntan gick vi upp igen och stod ute en stund innan vårt tåg äntligen kom.
Innan vi ens kom iväg var vi 45 minuter försenade...
När vi kom till Seinäjoki hade vi kommit ikapp en kvart, så istället för att komma 20.41 till Bennäs kom jag 21.10. Men vi satt i restaurangvagnen och försökte fundera på relvet under vår tågresa =)

Fredagen
Den dagen tillbringades framför photoshop med att fixa pressbilderna till revyn och på kvällen blev det först premiär av Purmorevyn 2012: Brejvä trådi och sedan premiärmiddag. Publiken var bra och revyn är helt otroligt bra och underhållande! Så boka biljetter till årets Purmorevy! (evenemanget på facebook) =D

Lördagen
Jag stressade iväg till Jeppis för att först få min NT-bok av Sabina och sen mötte jag upp Jussu och vi traskade på i stan ett par timmar =D
När jag kom hem for jag och Cajsa ut och fotade och sen försökte jag fundera på relvet resten av dagen.

Söndagen
Jag skrev 500 ord på två timmar och lyckades på en 4 (1-5 skala) i uppgiften!
Jag kände av min förkylning och tog ibusal och bafucin innan jag och pappa åkte till Purmogården för att beskåda revyn ännu en gång. På premiären satt vi på andra raden och i söndags dumpade vi oss på sista raden eftersom man då ser hela scenen på en gång. Publiken var försiktig eftersom det var så lite folk (det är det jämt på den andra, svårare, föreställningen). Men de hade nog roligt, och fast några småmissar här och där med lite bortglömda repliker så gick även den föreställningen bra!

Måndagen
Jag packade och knaprade ibusal. Kvart över tre stod jag med Sandra K som skulle tillbaka till Helsingfors och väntade på vårt försenade tåg. Men efter tio minuter kom det och jag delade kupé med en svenskspråkig Jeppisbo.
Närmare halv nio var jag hemma i mitt rum och jag kände mig halvdöd pga min förkylning...

Idag har vi hunnit ha latin och efter det till ASA-bibban efter lite kursböcker och så var vi och handlade.
Nu ska jag snart börja traska till TF för att ha orienterande praktikum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...