fredag 24 februari 2012

FASTLASKIAINEN i Åbo 21.2.2012

Nåja! Nu ska jag knåpa ihop ett inlägg om fastlaskiainen 2012.

Eftersom vi hade föreläsning och TSF skulle åka kvart över två, så missade vi det. Vi kom fram till att nästa gång skippar vi skolan, för när vi kom fram till Vårdberget hade alla pulkor åkt...
På vårdberget var det fullt med folk och en massa färgglada halare så efter ett telefonsamtal och lite spanande hittade vi de lila halarna som tillhör TSF. Så vi stod där med dem och såg på när vinnaren korades.
En liiten del av alla människor
TSF:s fina pulka hade gått sönder (pulkorna har en tendens att göra det) så gruppbilden som jag tog efteråt togs i den söndriga pulkan. Notera vår fina flagga!
Lukas, Ilona, Oscar & Claus. Och våra halare är nog lila fast de ser blåa ut.
Efteråt gick jag hem, hoppade i duschen och på kvällen mötte jag upp Linda & Julia och gick till Aura Biljardi. Vi var först av alla TF:are så vi satt och väntade med varsin dricka. Efter en låång stund av väntan dök resten upp och vi tog de förbokade biljardborden. Jag, Linda och Matilda spelade biljard på vårt eget sätt, men vi slutade efter att vi misslyckades ganska brutalt. Efter det satt vi och hejade på de andra och skrattade åt lite inside-jokes. Eftersom vi var 12 personer som mest så hade vi väldigt roligt och det blev bara lite över tre euro per person när vi skulle betala hyran av borden.
När de andra bestämde sig för att de var klara vandrade vi iväg ett schack till Koulu och satt där någon timme innan några av oss började röra oss hemåt.

Två av TF:s bord och 4½ teologer (ett teologben i högra kanten)
Och så fick jag inviga min halare! ♥ De andras halare borde komma nu i slutet av februari/början av mars, så då ska vi ha sy-halarmärken-kväll =)
 (mitt runda reflex från andelsbanken) gulnäbb -11, ÅAS, studentmissionen, pictura och ÖN. TSF:s har inte kommit ännu. 
En mycket rolig eftermiddag och kväll som innehöll många skratt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!