måndag 6 februari 2012

Bränder och valet

Tydligen har saker tyckt om att brinna denna helg här i Åbo, natten till söndag totalförstördes en lägenhet på Österlånggatan, ÅUCS brann denna morgon igen plus lite andra bränder. Inte konstigt att jag har hört/sett brandbilar hela helgen... Och det är tur att ÅU har samlat ihop alla bränder till en notis, annars skulle det ha varit många brandnotiser på deras hemsida!

Valet tänker jag inte skriva många ord om, om jag skulle ha kommit ihåg förhandsröstningen så skulle det även denna gång ha varit Haavistos siffra som jag skulle ha skrivit ner.
Men nog lär vi överleva med Niinistö som president, fast hans åsikter inte riktigt stämmer överens med mina. Carro skickade en länk som var väldigt bra enligt oss.
Förhoppningsvis har detta val förändrat finländarna lite mer mot det öppna hållet!

Förresten så blev jag chockad när jag kollade min abo.fi-mail och såg att vi hade fått betyg på relvet-uppgiften. Döm om min förvåning då jag såg en 3a (1-5)! Once again har jag bevisat att jag är bra på att flumma och skriva om saker jag inte vet någonting om. Jag hade nämligen skrivit allt jag visste på cirka 100 ord och min uppgift slutade 536 ord lång (de ska vara 500-700 ord långa).


Off to NT och latinorden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...