fredag 17 februari 2012

Besök

Tjolahopp!

Nu har jag varit tyst igen ett par dagar! Men jag har inte haft tid att uppdatera, det har varit så mycket med skolan och jag har varit halvdöd av min förkylning...

Men igår hämtade jag upp Carro från tåget och hon kom hit!
Så igår hade vi rundvandring i ÅA:s kvarter och ett besök i domkyrkan plus mathandlande.

Idag har vi gått mellan tio och fyra...
Först for vi till torget i snöyran och hoppade på bussen till hamnen eftersom vi skulle besöka Åbo slott. Någon timme senare hade vi färdigt traskat upp och ner i alla trappor vi fick gå i och sett en massa intressanta saker (dessutom fick vi studierabatt).
När vi kom ut vandrade vi till busshållplatsen och väntade på bussen tillbaka till centrum. Efter en stund av väntan hoppade vi på bussen och när vi kom till centrum gick vi till Kåren och åt lunch.
När vi ätit tog vi det lugnt en stund och så packade jag ner min vattenkokare. Carro hade fått veta att Clas Ohlson drar tillbaka alla vattenkokare av den modell jag har (några hade tydligen blivit överhettade) så vi fick ta med den. Jag fick pengar i handen och tog farväl av min fina söta blåa vattenkokare.

Vår shoppingtur slutade med att jag kom hem med en ny Marimekko-penal eftersom den gamla gav upp förra veckan och en ny vattenkokare från Tefal (Anttila). Vi hade planerat att köpa kladdkaka från Puhakka, men tydligen dissade de dem idag (de brukar jämt ha) så vi får klara oss med glass, cider och godis när vi ser film ;)


Och här kommer en bunt bilder!
Efter orienterande praktikum i tisdags gick vi till Arken eftersom relvet delade ut gratis böcker då de behövde tömma lagret, så duktiga studerande (teologer) som vi är, kom vi hem med en bunt böcker som vi inte vet när (om) vi kommer läsa!

Åbo slott (bilderna är tagna med lilla kameran)

Slottet är inte sådär snett...

Min nya fina penal från Marimekko, de "gula" fälten är inte gula, de är mer beiga.

Och min nya vattenkokare från Tefal! Och min gamla fina blåa från Clas Ohlson (urkass googlebild)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!