tisdag 31 januari 2012

Tisdagstema: Syn

Oj, vad länge sen jag deltog i tisdagstemat!
Efter lite funderande under tiden jag skrev en skoluppgift (och satte in en hög med kläder i torktumlaren) kom jag fram till två tolkningar av syn. Och eftersom jag har beslutsångest visar jag upp båda!

Den första är den syn som jag möts av hela tiden (inte så här fint uppställt, men ändå) eftersom vi har så extremt mycket arbete och inlämningsuppgifter i skolan.
Latin x2, religionsfilosofi, Nya Testamentet och etik + lite annat

Och min andra syn är min "deltidssyn" = mina glasögon
Brusig, men jag är relativt nöjd!
 Andra syner finns på Tisdagstema!

2 kommentarer:

  1. Ovanligt val av litteratur (kan jag tycka).
    Fast om man som du studerar vid teologiska fakulteten i Åbo så är det inte konstigt alls. :-)
    Inte så många som pluggar latin numera.
    Kanske bra att ha för vidare framtida forskning inom religion? Säkert bra med latin om man ska plugga medicin också... ;-)
    Glasögon är för många ett nödvändigt och bra hjälpmedel. Jag använder själv läsglasögon. :-)
    Intressant tolkning från dig Hanna.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!