torsdag 19 januari 2012

Snöigt Åbo


Inatt kom det ganska mycket snö, så när jag gick till Arken för att ha latin imorse (typ kl. 08.10) så var det mörkt, stora snöflingor och endast gatlyktor (och bilar) som lyste upp. Det var som i ett sagolandskap!
Så här såg det ut (typ), fast i Åbo och inte googlebild ;)
Fast eftersom det snöade, betydde det att jag fick en ganska brutal väckning en stund före telefonen skulle ringa, för då var snöplogen och hälsade på utanför...

På latin hade vi först förhör på deklinationerna och sedan satt vi och översatte bibelställen från Vulgata (latinska bibeln). Som teologer borde vi ju ha haft det på klart, men Lindas NT hjälpte oss flera gånger att få ihop meningar =D

När vi gick till TF för att ha NT-föreläsning hade snön övergått till duggregn, vilket inte var lika roligt. På NT satt Marina, jag och Linda i rad och satt en stor del av föreläsningen på facebook via våra telefoner (trådlöst internet som alltid i alla akademibyggnader ♥). När den tog slut gick jag hem, packade ner datorn och påbörjade vandringen mot tågstationen. Vid torget stötte jag på Linn & Sebben. De har förresten släppt nya låtar, men eftersom det är strul med uppladdningen på Spotify så kan man lyssna på dem på Linns Myspace: "Back in 95" och "I see you". De andra låtarna (Over you, I lay low och En liten önskan) är Linns äldre låtar. Linn var ju med i MGP med "En liten önskan" för ett par år sedan =)

När jag kom till tågstationen köpte jag en kycklingwrap för att överleva, jag hann ju inte äta nån lunch, och efter en stunds väntande hade mitt tåg kommit så nu sitter jag här. Nu är vi i Loimaa, och enligt VR:s sida med tidtabeller så är vi cirka fem minuter sena, men det borde vi kunna köra i kapp. Hoppas jag, jag har ju endast 10 minuter på mig i Tammerfors...

Igår satt min grupp i PT:bibban mellan fem och sju på kvällen och hade möte om kapitlet i religionsfilosofi. Vi var riktigt ordentliga med "mötet inleds kl..." xD

När jag kom hem läste jag latin och fixade mat. Efter det blev det två Ally-avsnitt och en tekopp. Jag håller på med bästa säsongen (men den tar snart slut...) för tillfället: den fjärde, där Robert Downey Jr. spelar Allys pojkvän Larry Paul. =D

...Och nu dog nätet...


... Och nu hittade jag det igen =D

Nåja, nu ska jag släcka av datorn och läsa istället, det är cirka en halvtimme kvar innan vi kommer till Tammerfors =D

...och nu meddelade de att vi är fem minuter sena till Toijala. Suck.
I ♥ VR (not)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!