måndag 23 januari 2012

Måndag

Idag har jag varit på språng hela dagen tycker jag. Klockan tio satt jag i Barnbokssamlingen i TF (= vår datasal, som har hela 3 datorer, orsaken till att den heter barnbokssamlingen är att det står det på dörren) tillsammans med Linda, Liisa och Carolina eftersom deras regeringstid på TSF:s blogg tar slut och vi tar över. Så vi gick igenom det praktiska. Imorgon ska jag och Linda "ta över" på riktigt.

Efter det vandrade jag till Arken och köpte teologernas latinbok som vi behöver i latinkursen. När den var inhandlad gick jag hem, kollade vad jag hade på kortet och for för att handla till Puhakka. Men eftersom de tydligen dissade laktosfri mjölk helt och hållet idag (de hade endast fettfri) så hamnade jag att först gå hem med allt och sen gå upp till Siwan efter ett mjölkpaket. Jag klarar mig inte utan mjölk, jag har bott typ fyra månader i Åbo och klarar fortfarande inte av att dricka det klorsmakande vattnet...

När jag ätit vandrade jag iväg till TF för att ha etikföreläsning och kom hem klockan fem. Efter det har jag suttit med latinläxan en lång stund och så har jag plastat in den nya boken. Jag har inga som helst skills på att plasta in böcker... Inte med den plast jag har i alla fall.

Idag kom mitt cdon-paket till Purmo, så förhoppningsvis får jag det på onsdag!

Efter ett par minuters försening, en expresstågsvagn med dåligt fungerande högtalare och småhala gator kom jag hem halv nio igår kväll. Då skuttade jag i duschen, åt och tittade Ally. Före och efter Ally kollade jag ÖT för att kolla hur det gick i presidentvalet.
Mitt expresståg från Tammerfors var fem minuter försent när det kom så vi fick stå och vänta en stund, och eftersom högtalaren inte funkade så blev det att lite gissa när vi närmade oss Åbo...


Nu ska jag fixa mat och sen ikväll blir det Ally och te! Imorgon kväll ska vi fortsätta vårt HP-maraton med den tredje filmen =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!