lördag 14 januari 2012

Lördag

Igår var det fredagen den 13:e, men jag hade inte så mycket otur ;) Men istället hade vi snöstorm. Det kom snö från alla möjliga håll och kanter och man såg ingenting alls.... På kvällen började det dessutom blåsa och när jag skulle börja sova så var det en snöplog som skulle skrapa trottoaren här utanför. När klockan var nästan halv ett på natten.
Storlek: 24x17x7

Jag for in till stan för att handla på förmiddagen och vid Anttila hittade jag att den väska som jag har spanat på hela hösten var på rea, så jag slog till och köpte den! =D För den svarta festväskan jag har är så liten, och den bruna väskan passar inte om man ska vara finare xD Så istället för 24,95 betalade jag endast 12,48!

Sen gick jag ner till Supermarket för att "storhandla" och när jag gick hem i snöstormen mötte jag Emma V här utanför Kåren =D När jag kom in hade jag snö i fickorna och på en massa andra konstiga ställen... Och när den smälte blev min jacka fuktig och mina vantar, min mössa och min halsduk blev våta.
Men det viktigaste är att vi har fått snön tillbaka! Fast den här isen som finns här på Tavastgatan skulle jag kunna klara mig utan...

På eftermiddagen var jag duktig studerande och pluggade i 1½ timme med tomatmetoden som Malin tipsat om i ett inlägg. Det funkade jättebra! Fast eftersom jag inte har nån äggklocka och det inte finns nån timer på min telefon så fick jag använda alarmfunktionen istället... Så jag fick min föreläsningsdagbok i etik skriven, läste religionsfilosofi och skrev upp böjningsdeklenationerna i latin =D Så den metoden ska jag absolut testa flera gånger.

På kvällen tittade jag Titanic med först en tekopp som sällskap och sen en chipspåse. Mitt favoritte för tillfället är Nordqvists Afrikka Rooibos. Och speciellt den gröna påsen Skogsbär. ♥

Idag är det en kallare dag, typ -7 grader och vackert väder (nästan). Jag har varit och handlat eftersom det var en del jag glömde köpa igår.
Och ikväll blir det filmkväll! =D

Och jag hatar VR för tillfället, mer än jag vanligtvis gör. För jag skulle boka biljetter till nästa helgs hemfärd. Först och främst upptäcker jag att de har höjt studentpriset, så jag blir tvungen att betala nästan 59 euro istället för 56 euro som jag gjorde förra året. Sen när jag skulle boka så stötte hemsidan på ett tekniskt fel. Suck. Så nu ska jag ta en kaffe och en muffins och läsa House of Night en stund innan jag försöker igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...