måndag 30 januari 2012

Hej hopp!

I tisdags hade vi Divina-möte igen, same time, same place som i måndags. Orsaken var att vi skulle fixa vårt "vi tar över Divina-bloggen"-inlägg. Så vi hade en photoshoot som innehöll slagsmål och Divinabloggare som gav upp.
Divina Comedia är TSF:s lösenordskyddade blogg som endast medlemmarna har tillgång till. Där skriver vi om allt som har hänt och roliga saker folket har sagt. Så nuförtiden är det jag och Linda som är Divinans nya redaktion och igår kväll publicerade Linda vårt första inlägg!

På tisdagkvällen vandrade jag iväg till Gertrudsgatan eftersom vi (en bunt teologer) skulle beskåda den tredje Harry Potter-filmen och i "mat"-väg hade vi morötter + dipp, chips, godis och popcorn. Och onsdagskvällen tillbringades på Bibbacafé med att filosofera kring religionsfilosfikapitlet med min grupp.
Alla annan tid denna vecka har endera spenderats på föreläsningar eller med skolböckerna.
Vitbalansen är helt åt skogen...
I fredags hade jag filmkväll med "Mamma Mia", chips, choklad och en cider och på lördagseftermiddagen blev jag så snål på glass att jag traskade in till centrum efter glass och godis. Och höll på att frysa näsan av mig på samma gång eftersom det var en isande vind...

Igår hade jag flyt med skolarbetet, på förmiddagen städade jag mitt rum och på eftermiddagen gjorde jag diskussionsinlägget till relvet och renskrev två föreläsningsanteckningar från etiken. Plus att så länge golvet torkade läste jag NT.


Idag hade jag bokat tvättid från klockan nio, vi har nytt betalningssystem så vi betalar via telefonen. Men när jag skulle ringa upp numret så meddelades det att "numret inte kan nås från denna anslutning". Suck. Så efter att jag frågat Johanna (som jag delar tambur/handfat med) och jag prövat några gånger till så skickade jag mejl till Kåren. För en stund sedan såg jag TaloTeams bil här utanför (men de är här nästan varje dag...), men jag har inte fått nåt svarsmejl av Kåren ännu (men de öppnar kansliet nu klockan tolv...). Jag har tänkt vandra ner ett varv till och pröva, jag hinner nämligen med en maskin + torktumling innan jag ska till skolan, annars får jag planera om min tvättdag till typ helgen. Och det betyder att eftersom mina tvättplaner gick åt skogen så har jag inte fått nåt skolarbete gjort idag.
Men jag ska sätta mig och läsa dagens etikkapitel nu och se hur det blir med tvätten =)

1 kommentar:

  1. Hejhej det är jag igen, som frågade om bildutrymme då för ganska länge sedan.. :) Var minskar du bilderna? Måste man använda något visst program eller går det på datorn? Ha det bra!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...