torsdag 12 januari 2012

12.1.12

Oj, vilket väder vi har här!
När jag kom ut i morse så var det halt och lite småregnigt. Men då var marken fortfarande frusen. Det är den inte nu.

Vi började som vanligt med latin och efteråt gick halkade vi iväg till TF för att påbörja kursen i Nya testamentet (NT).
När den föreläsningen var klar skulle jag och Linda gå till ASA-bibban för att låna boken till NT och blev lite chockade över vattenmängden som kom ner... Meen, vi började sakta men säkert gå mot ASA och höll på att inte alls komma fram. Det var nämligen svinhalt. Att det dessutom är en JÄTTEstor uppförsbacke (och sedan nerförsbacke med kullerstenar) till ASA gjorde ju inte saken bättre.
Men efter en del spänning kom vi ner igen på fast mark och var överlyckliga. Vi hittade boken vi skulle ha och for till Fänriken för att äta med Ninni.
De har förresten sänkt vårt lunchpris från 2,50 till 2,43. Vilket gör att man får en extra fem centare om man inte har 2,45 i småpengar... Men om man betalar med kort så sparar man två cent ;)

Nåja, efter  lunchen påbörjade Linda och jag vår färd hemåt. Vi hade bestämt att vi skulle ta den längre, men lite mindre livsfarliga vägen den här gången, för vi vägrade ta oss upp och ner för backen igen. När vi kommer så långt som till domkyrkan skulle jag ha fallit pladask ner om inte Linda skulle ha hunnit ta i  mig... Och efter lite mer halkande var jag hemma med våt jacka, våta vantar och våt mössa av regnet...

Imorgon är jag (som vanligt) ledig, men jag måste in till stan för att inhandla något ätbart inför lördagen. Vi är en bunt som ska påbörja ett HP-filmmaraton, så vi ser de första två filmerna på lördag hos Linda & Julia. Mycket nice! Och så behöver jag nog inhandla lite annat också. Jag måste dessutom plugga en hel del imorgon också...

Men nu ska jag öppna mina skolböcker som ligger och ropar på mig.
Som avslutning får ni en bild på en del av de böcker som ska hålla mig sällskap under de närmaste veckorna; etik, NT och religionsfilosofi. Dessutom har jag ju latinboken som också håller mig sällskap plus förstås Nya testamentet ska ju också läsas ;)

2 kommentarer:

  1. Sv: Usch och fyy för slask och halka! Jag är nog väldigt glad att det var snö och inte regn som kom ner här i Vasa!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jo, jag talade om bildutrymme. Ojdå.. Då måste man väll bara börja minska de då :/ Tack för din hjälp!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...