söndag 31 juli 2011

Helgen

I fredags var vi och åt helgrillat lamm vid A-C:s villa. Vi kom hem halv tre på natten och hade ätit en massa gott =D Jag fick min studentpresent; ett jättefint halsband från Thailand. Det är stenar och silver =D

I lördags på kvällen kom fammo och hennes svenska gäster hit på mat. Så det var trevligt! =D
Idag har jag morrat åt fpa:s hemsidor. Jag skulle söka studiestöd/bostadstillägg. Men det funkade inte som jag ville, så vi skrev ut blanketten och så får vi åka in till Jeppis med den nån dag...
Och så har jag skrivit adresser på 27 tackkort som ska postas imorgon. Så i slutet av veckan kan jag visa hur de ser ut =D
Förresten; jag har ju fått bostad i Åbo! Jag hittade ett mejl i min inkorg igår om att jag har ett rum reserverat på Tavasthem (Kåren). Så det är trevligt! Det är ju studentkorridor, och folk säger att det är jättetrevligt med sånt =D Så jag behöver åtminstone inte tälta i höst xD

Nuu ska jag visa mitt nya rum!
Under tapetseringen

Bokpåsar i massor...

För ett par dagar sedan såg det ännu ut såhär...

... Men nu ser det ut såhär!

Från andra sidan
 Det är en hel del som ska fixas ännu, de två vita skåpen ska bort och en ny bokhylla ska köpas, jag ska ha en ny säng (120cm) och tavlor ska upp på väggarna och lite andra småsaker =D
Fondtapeten är DENHÄR. Det "gråa" är egentligen silver som glittrar. Pappa tyckte inte om att sätta upp den, eftersom det inte var vanlig papperstapet, men han tyckte det blev snyggt när han var klar=D

Cajsa har varit hela helgen i Hirvalx hos Emil, så i fredags körde jag dit henne.
Och så har jag jobbat mitt sista städpass vid banken idag, så nu är jag ledigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!