onsdag 6 juli 2011

2 Mina intressen

Fotograferingen
Jag började fota seriösare på åttan efter att jag fått ny kamera (Pentax Optio S60) och i augusti 2009 köpte jag min älskade Sony A200 med objektiven 18-70 och 75-300. Orsakerna till att det blev Sony är att mamma hade Minolta-objektiv från den analoga tiden och hon hade en Sony gjorde att jag valde det. För då  "fick" jag ju två objektiv till. Efter det har det bara fortsatt. Jag är en hängiven naturfotograf som vill fånga naturögonblick och nu vill jag utveckla porträttfotograferingen.
Fotografering är en dyr hobby, men det ger så otroligt mycket när man ser vad man har skapat!

Ett annat intresse jag har är läsning. Så länge jag har kunnat läsa har jag läst mycket. Vilket betyder att jag har ett stort ordförråd och har nästan aldrig stavfel (slarvfel är ju en annan sak). När jag läser är jag helt omedveten om  världen runt om kring, folk kan prata och jag reagerar inte alls...
Jag läser ofta flera böcker på samma gång, för tillfället läser jag "Eclipse" här uppe och HP 7 och "the Host" där nere. Böcker är oxå en ganska dyr hobby, men man har dem kvar! =D

Sen har jag ju oxå andra intressen, men det här var de två största =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!