måndag 4 juli 2011

1 Om mig

Hanna Julia Iréne
Jag föddes 20 december -92 på Malmska. När jag var typ fyra år konstaterade vi att jag hade astma och en hel bunt allergier efter att jag hade spytt upp en kiwi och hamnade till sjukhus.  När jag gick på trean kom vi även fram till att jag var laktosintolerant...
Ända sen jag var liten har jag skelat på vänstra ögat, så när jag var sex år blev jag opererad i Vasa. Min hjärna hade kopplat bort det vänstra ögat eftersom den fick två olika bilder från mina ögon. Fast jag har haft lapp på ögat när jag var liten har jag inte samsyn. Jag bestämmer medvetet vilket öga jag ska titta med. Jag ser nog med båda på samma gång, men bara ena ögats bild blir "rätt". Med tiden har jag utvecklat brytningsfel, så på ettan i PG fick jag glasögon att ha i skolan, när jag titta tv och kör. Med högra ögat ser jag bättre på nära håll och med vänstra tvärtom, så jag har extremt olika styrkor på linserna xD
Jag är nästan jämt glad och otroligt envis när jag lägger den sidan till.
Jag jobbar tre dagar i veckan med att städa banken i Sisbacka och som sommarjobb för tredje året i rad har jag Pedersöre Teaters biljettbokningar.

Hmm... Nåt annat kommer jag inte på nu=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!