torsdag 2 juni 2011

Torsdag

Suck. Jag är snorig som bara vad...

Igår hade vi övning inför lördagens , lite flummigt, men nog ska det väl gå bra! Vi lämnade även in våra mössor och betalade för studentfotot. I år är vi 60 stycken som får mössan på huvudet från PG. Efter övandet var det matdags, men jag åt ingen mat, bara en glass som man fick till efterrätt =)
När jag och Santtu for hem svängde jag in via Willmans för att köpa ägg, det går liiite ägg i dessa dagar hos oss =D Hemma var det full rulle; mamma bakade, en typ från Sjölinds var och drog ström, en från ORS installerade tvättmaskinen, pappa och vår vanliga byggare höll på med allt annat.
På kvällen for jag på fotokurs som vanligt, vi kollade olika slags bildspel. Ett av dem var det här:


Aurora Borealis timelapse HD - Tromsø 2010 from Tor Even Mathisen on Vimeo.
HÄR har han även beskrivit hur han gjort det, det är inte filmat, utan den är gjord med tusentals foton =)
Sen kollade vi igenom och valde ut de bilder som vi ville ha med i vårt bildspel, vi började med över 600 foton och kom ner till nåt på 100, resten får Fredrik bestämma!

Systeryster var till Tammerfors med resten av niorna och kom hem först nångång runt ett på natten. Tåget skulle komma till Bennäs 20.41, men det hade stormat och åskat så det hade fallit träd på spåret så de fick stå stilla nåågra timmar...

Idag har vi bakat och städat och för tillfället är mamma och Cajsa till Åliden och övar och jag sitter och snorar. Men nu ska jag städa av mitt skrivbord!

Anna Abreu ft Redrama - Worst part is over

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!