tisdag 7 juni 2011

Studenten 2011

NUU kommer ett inlägg om både lördagen och söndagen med bilder!

LÖRDAG 4.6

Mamma körde mig till frissan till halv nio på morgonen och runt tio var min frisyr klar! I den fanns inte en endaste hårnål, utan endast två gummiband och en hel del hårspray.

Sen blev det att äta något, fixa sminket och dra på klänningen och sen for vi mot PG. Halv tolv ställde vi upp oss och klockan tolv började vi gå mot festsalen. Efter mycket väntande så hade vi alla 61 äntligen mössan på huvudet och lite före två var det dags för studentfotot på utsidan. Sedan var det dags att hämta alla rosor och åka hem. Jag fick stipendie i religion och psykologi från Purmo Andelsbank fond =)

Väl hemma hann vi innanför dörren och så for strömmen eftersom det blåste så mycket. Vi packade upp rosorna (nästan 40 stycken) och så öppnade jag studentpresenterna av mamma, pappa & Cajsa. Presenterna kommer senare i inlägget.
Vi skulle och fira Santtu men tänkte att vi kan ju inte åka dit förrän strömmen är tillbaka, så lite före fyra for vi iväg dit och så visade det sig att de hade inte haft nåt elavbrott... Så länge vi var utan el så tog vi mina studentfoton här hemma =)
På kvällen bytte jag klänning och så for vi iväg till Stadshotellet för att äta, men vi for hem runt en halv elva eftersom vi var förkylda allihopa. Jag hade tänkt åka ut med resten, men min förkylning tyckte att jag skulle hem och sova istället =)
@ Stadshotellet


SÖNDAG 5.6 
 
Mostrarna och mammas f.d arbetskamrater stod i köket, Bengt och Henrik hade hand om champagnen/pommac och Nettie var presentbärare. Det kom mera rosor och en hel del presenter och pengar. Och en massa folk. Jag stod i princip hela dagen lång och det blev inte så mycket mat. Närmare 80 personer kom och firade mig. Och rosornas antal steg till närmare 60 stycken tror vi.

Presenter av olika slag:

- Sex månader Spotify Premium (tack Peter!)
- Godis =)
- En hel del pengar
- Ullsockor =D av Maria P. pga detta:


- Fyra tallrikar, fyra djuptallrikar och fyra muggar ur iittalas TEEMA-serie (1.)
- En studentmugg (2.)
- Två muggar ur Rörstrands Hanna-serie och en glas"skål" (3.)
- Två djuptallrikar och en mugg (4.)

 
- En Muminmugg (1.)
- Tre djuptallrikar (2.)
  - Ett fat och en mugg från Arabias Lumi-serie (3.)

- En teflonstekpanna och en limegrön kniv (4.)
 
- Tolv rödvinsglas (1.)
- Fyra champagneglas (2.)
  - Till kameran: batterigrepp (3.), extern blixt och makroblixt (4.), handlovsrem, reflexskärm och ett extra batteri


- Två ljuslyktor från Pentik





















På kvällen skulle jag lägga teatertelefonen och laddas inför måndagens arbetsbörjan, när jag skulle kolla om det fanns ström i den så fick jag inte ens på den eftersom påknappen gått sönder. suck. Så för tillfället har vi en av våra gamla...  Nu har vi en ny =)


Igårkväll kom Jussu och hälsade på med en ros åt mig och så pratade vi en stund =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!