lördag 11 juni 2011

Lördag

För tillfället håller jag på att redigera bilder, jag har cirka 40 stycken ännu av de 215 som fanns på minneskortet. Fast jag redigerar ju inte alla 215, bara de bästa =) Som redigeringsmusik idag står soundtracket från Lejonkungen (svenska versionen).

Gårdagskvällen tillbringades vid Lyjo med mycket skratt.
Det började redan när jag kom dit när jag, Mi och Markus skulle skruva ihop den nya grillen och mobbade bruksanvisningen, sen när lite mer folk hade kommit for vi till Uffes på glass. Efter att vi kom tillbaka började vi fixa grillen och lite senare grillade vi korv och åt potatissallad. Hela Sisbacka hörde säkert att vi var där eftersom pojkarna hade oljud över myggorna och flugorna. Och de ska vi stå ut med på Pörkenäs på rippiläger. Det har jag ju säkert glömt att berätta; jag ska med som hjälpledare till Pörkenäs nästa vecka från lördag till onsdag, så då blir det tyst här om jag inte hittar nåt att tidsinställa =)

Det är en familj svalor som varje sommar bygger bo utanför mitt rum, och i morse vaknade jag klockan sju av att det lät ganska mycket utanför fönstret som var öppet. Det visade sig att svalornas bo gått sönder som under de senaste åren... De lär sig aldrig att de inte kan vara 5 stycken svalor i det lilla boet... Så de var helt upp i varv, så jag hamnade och stänga fönstret.
...Och för tillfället håller de på och bygger upp det igen...

Två nya bilder =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!