torsdag 30 juni 2011

En stycken fotolista

Vad har du för kamera?
- Sony A200 + Canon Powershot SX210 IS 
Vilken var din första kamera?
- Ööhm... Jag minns inte vad den hette, men jag fick den 2004
Hur många GB minne har du?
- 4 till Sonyn, 8 till Powershoten
Hur många externa hårddiskar har du?
- 1 
Fotar du med RAW eller JPEG?
- RAW+JPEG 
Vad är roligast att fotografera?
- Makro ♥ 
Vad är tråkigast att fotografera?
- Finns inget tråkigt, allt kan bli roligt bara man är positiv 
Vilket är ditt bästa objektiv?
- Minolta 70-210mm ♥ 
Hur många objektiv har du?
- 4; två egna (sony) och två av mammas (minolta) 
Vilket var ditt första objektiv?
- Jag köpte ett kit, så jag fick Sony 18-70 och Sony 75-300 på samma gång 
Vad för objektiv har du ägt?
- Sony 18-70, Sony 75-300, Minolta 35-70, Minolta 70-210 
Drömobjektiv?
- Sony 100mm F/2.8 macro 
Vad blir ditt nästa fotorelaterade köp?
- Tjaa... Fjärrutlösare skulle jag tro
Vidvinkel eller zoom objektiv?
- Beror på...
 
BILDBEHANDLING

Vad har du för photoshop?
- Photoshop Elements 8 på min dator, men så har vi CS 2 på den stationära 
Vad var det senaste du redigerade?
- Gårdagens porträttbilder 
Hur lång tid lägger du ner på en bild?
- Beror på, mellan 5-15 minuter 
Hur redigerar du en bild?
- Först Camera Raw och fixar vitbalansen, exponeringen och sånt, sen färgkorrigering och uppskärpning. Det gör jag på alla, om det behövs tar jag mer tid.
Hur många bilder har du redigerat som mest till en kund?
- Ööhm... jag har bara sålt en bild som var till ÖT (lucia) så: 1 xD
 
ÖVRIGT

Bästa fotominnet?
- Jag vet inte, det finns så många =) 
Värsta fotominnet?
- Inget 
Vad var det senaste du fotograferade?
- Men Sonyn: Syster & Pillan, med Powershoten: teaterbiljetternas färg 
Vad vill du bli när du blir stor?
- Religionslärare eller barnträdgårdslärare förhoppningsvis  
Har du sålt bilder?
- Japp, till ÖT 
Vad blir ditt nästa fotouppdrag?
- Ingen aning 
Vad vill du utveckla i ditt fotograferande?
- Att fota porträtt 
Vad tycker du är det starkaste i ditt fotograferande?
- Mina naturbilder 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!