torsdag 26 maj 2011

Torsdag

Jo, jag lever nog fast det har varit tyst här =)

Igår for mamma och jag mot Vasa klockan åtta på morgonen och klockan tio började jag skriva urvalsprovet till teologiska. Det gick väl sådär, men nu behöver jag inte plugga mera!
Fast när jag kom till Academill så visste inte hon vid informationen nåt om var vi skulle vara, men efter lite letande så blev det rätt, vi var fem stycken som dök upp. Enligt de som delade ut provet var vi 13 anmälda...
Jag lämnade upp lite före tolv och då lämnade även Saga upp (den enda jag kände av folket där) så vi vandrade mot centrum tillsammans.

I shoppingväg hittade jag bara två böcker; "Tidvatten" av Helen Dunmore och "the Summoning" av Kelley Armstrong. Dden verkade nämligen bra =D Tidvatten är andra boken i INGO-serien som jag har läst några gånger och the Summoning är första delen i triologin Darkest Powers enligt baksidan =) Mamma köpte även ett fotoalbum med en studentmössa på som vi ska ha som gästbok på studentkalaset.
Och så skaffade jag äntligen ett stamkundskort till Suomalainen Kirjakauppa!
På tal om student; igår var min studentkalasannons på ÖT=)
Bilder från google
 Efter shoppingen for vi ett varv via Jeppis för att ta ut medicin åt mommo och så for vi dit med det. Vi var hemma runt en halv sex-tiden och så for jag igen lite efter halv sju eftersom vi skulle till cigarlådfabriken och fota. Men det kommer det mer om i ett annat inlägg, bilderna är nämligen i kameran ännu!

Idag fick jag kallelse till urvalsprovet till barnträdgårdslärare. Så nu är det bara att vänta på brev från Novia för att se om jag måste byta dag eller inte, jag ska nämligen till barnträdgårds samma dag som Novia har urvalsprov...
För tillfället sitter jag med axel/huvudvärk eftersom jag har suttit på huk på eftermiddagen och städat ett skåp =S

1 kommentar:

  1. Du måst säg om dedär böckerna var nå bra !! d ser ju bra ut iaf ;)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...