tisdag 31 maj 2011

Tisdag

Nu är det inte mycket kvar innan vi får mössan på huvudet! Imorgon ska vi till skolan och öva och lämna in mössan =)
Igår påbörjade vi bakningen, jag gjorde en sats studentmössor och mamma gjorde en banankaka. På kvällen var vi på krismöte till Purmogården, eftersom det har varit strul med kommunikationen mellan kommunen och Gården. Nåt mer säger jag inte, bara att jag blev upprörd så jag skrev av mig i min "backup"blogg;)

På tal om backupbloggen. Jag tänkte redan på det när bloggen.fi krashade och det blev mer aktuellt när min f.d blogg på papper försvann efter att de ändrade (jag hade ju inte loggat in där på lääänge), som tur var hade jag hunnit flytta alla mina inlägg då. Men nu när blogger bråkade här för nån vecka sen så bestämde jag mig att flytta allt. Och wordpress har en smart funktion som importerar alla inlägg, bilder och kommentarer från ens bloggerblogg (under Verktyg >Importera). Så då har man allt på ett säkert ställe!

Idag har jag bakat ännu en sats studentmössor, som inte blev lika bra som de igår =( och så har jag klippt en del av gräsmattan så länge solen var framme. Nu börjar det komma upp regnmoln ser det ut som...
Idag for jag och mamma till Akleja för att fixa rosorna åt folk och välja vilka jag ska få av familjen =)
Ikväll ska jag pröva hela min studentklädsel =D

Men nu ska jag snart börja söka mig mot banken för att städa och lämna in mina timmar!
Bild från cigarrlådfabriken

1 kommentar:

  1. SVAR: Jag har sökt till sjuksköterska på Novia :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...