söndag 15 maj 2011

Dag 29. En bok som alla avskydde, men som du gillade

Mitt minne är inte riktigt bra, så jag ändrar den här rubriken till: "En bok som få har läst" för att få med ett bokminne från när jag gick i sexan.

När jag gick i sexan och vi höll på med typ slaveriet i historia så tipsade vår lärare om boken "Rötter" (Roots: The Saga of an American Family) av Alex Haley som handlar om slaveriet i Amerika. Han sa att den var otroligt svårläst, den är åtminstone 700 eller 800 sidor och behandlar ganska svåra saker.
Jag, bokmalen, bestämde mig att jag skulle läsa den som utmaning. Nästa bibliotekstimme lånade jag den och läste igenom den! Nu, sex år senare minns jag inte mycket av den, det var troligtvis en hel del som jag inte förstod då och som jag har förträngt.
Men jag har läst den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!